Säg det i toner
En musikföreställning fylld av visor, jazz och schlagers från 1950-talets Sverige. Tre musiker väcker minnen och bjuder in till sång och gemenskap.
Sommaren står för dörren och publiken får följa tre kvinnor i 1950-talets Sverige som planerar sina sommaräventyr. Louise ska ta tåget till Göteborg där jazzklubbar och nattdopp väntar. Anna packar bilen för familjens midsommarresa till Dalarna. Klara, poeten, reser ut i skärgården där tankarna och orden får strömma fritt.
Tre aktörer ur ensemblen Yria kommer tidsenligt klädda till äldreboenden och mötesplatser med dragspel, piano, vispar och sin trestämmiga sång. Genom musik, poesi och enkel dialog skapas en varm och stämningsfull föreställning där visor, jazz och schlagers från 1950-talet väcker minnen och lockar till både skratt och allsång.
I repertoaren finns bland annat April, april, Go’morron, go’morron, Bei mir bist du schön, All of Me, Säg det i toner, Så skimrande var aldrig havet, Dans på Sunnanö och Underbart är kort, tillsammans med dikter av Edit Södergran.
Medverkande
Cia Eurenius
Britta Forslund
Madeleine Wittmark
Dela sidan
Bokning för arrangör
- Tomas Nyqvist
- tomas.nyqvist@regionjh.se
- Tel. 070 - 256 40 89
Information om att arrangera
Spelperiod: vecka 19 och 24
Målgrupp: äldreboenden, öppna mötesplatser och pensionärsföreningar
Föreställningslängd: ca 45 minuter
Scenyta: 4 × 4 meter
Byggtid / rivtid: 60 min / 45 min
Pris: 1 500 kr + moms
Bokning och kontakt
Tomas Nyqvist
Produktionsassistent musik
070-256 40 89
tomas.nyqvist@regionjh.se

Foto: Christer Folkesson

